Cupido in het museum © museumPASSmusées

5 musea die perfect zijn voor een valentijnsdate

12 februari 2020

Al 20 jaar geen inspiratie meer, of zenuwachtig voor een eerste date? Deze musea doen de vonk overspringen.

Romantiek onder de toverhazelaars in Arboretum Kalmthout

Het hoeft nog geen lente te zijn om van bloemen te genieten. Neem je geliefde mee voor een winterwandeling in Arboretum Kalmthout, waar nog tot eind februari alles in het teken staat van de winterbloeiers. Je vindt er de grootste verzameling toverhazelaars van Europa. Hun kruinen dragen momenteel gele, oranje en rode bloemen en verspreiden een heerlijk zoet parfum.

Nostalgie in het Huis van Alijn, Gent

De spanning van de eerste date, honderd vragen willen stellen, zoeken naar raakpunten ... Daarvoor is het Huis van Alijn ideaal. Duik in het dagelijkse leven van de jaren 1950, 1970, of 1990 en ontdek dat jullie als kind hetzelfde speelgoed hadden en dat bij jullie beider grootouders hetzelfde servies in de kast stond.