In Flanders Fields - moederdag © In Flanders Fields Museum

Moederdag: schenk je mama een jaar vol beleving

2 mei 2022

Met de museumpas geef je niet een, maar 200 cadeaus tegelijk

Je mama is een heldin. Maar hoe kan je haar ooit bedanken? Die bloemen verwelken altijd zo snel en chocolade, tja, erg origineel is het niet. Met de museumpas hoef je niet te kiezen. Bloemen, chocolade, boeken of een hele citytrip: in de museumpas zitten ze allemaal. Meer nog, je geeft meer dan 200 cadeaus tegelijkertijd

Is Moederdag al héél dichtbij? Geen paniek. Onze cadeaubon koop je online en zit nadien meteen in je mailbox. Gewoon even printen of doorsturen en je geschenk is klaar!

Leuk, die geef ik!

Geef geen boeket, maar een heel bloemenpark

Oké, een boeket bloemen is altijd een mooie attentie, maar waarom je beperken tot een ruiker, als je ook een heel park kan geven? Met de museumpas kan je moeder onbeperkt van flora genieten in prachtige natuurdomeinen, zoals het Arboretum Kalmthout en de Plantentuin Meise. Heel wat musea hebben ook een tuin, zoals de royale struikgewassen rond het Kasteel van Seneffe of het knusse binnenplein van Museum Plantin-Moretus.

© Arboretum Kalmthout

Geef geen pralines, maar een hele bakkerij

Lekker wel, zo’n doos pralines, maar dat is toch altijd te snel op? Die teleurstelling in je mama’s ogen wanneer ze het laatste chocolaatje uit de doos plukt … hartverscheurend. Gelukkig geniet ze met de museumpas veel langer van allerlei lekkers. In het Bakkerijmuseum in Veurne ruikt het hemels. Versgebakken brood, appeltaart, bokkenpootjes en … een vleugje chocolade. Hier kan je mama zich tegoed doen aan heel wat meer dan een doos pralines. En dat een heel jaar lang. Bovendien kan ze ook aardbeien smullen in Wépion, jenever proeven in Hasselt of bier brouwen in Poperinge.

Geef geen mok met een foto, maar een gigantisch foto-album

“Personaliseer een mok met je eigen foto!”. We worden ermee om de oren geslagen. Toegegeven, origineel klinkt het wel, maar in praktijk valt het vaak tegen. Het drinkt toch wat raar, zo uit je eigen hoofd. Bovendien moet je het ding ook met de hand afwassen, want de vaatwasser zou je foto wel eens kunnen uitvegen. Met de museumpas geef je je moeder een veel beter fotocadeau. Verschillende musea spitsen zich toe op fotografie en wisselen regelmatig hun tentoonstellingen. Foto’s van de pro’s, daar zal je mama liever naar staren dan naar haar eigen hoofd.

Geef geen boek, maar een hele bibliotheek

Leest je mama graag? Super, dan kan je gaan snuisteren in de boekhandel. Maar, wat was nu weer haar favoriete auteur? Vermijd keuzestress en geef haar ineens een hele bibliotheek cadeau. Veel musea wijden hun collectie aan literatuur. Zo kan ze verdwalen tussen 35 km boeken in de magnifieke Erfgoedbibliotheek Hendrik Conscience of oude striphelden ontmoeten in het Belgisch Stripmuseum.