Riolenmuseum tijdens Brusselse Nocturnes © Riolenmuseum - Brussels Museums

Nocturnes Brussel: 6 spetterende museumavonden

7 april 2023

Bezoek 19 musea gratis met je museumpas

Gedaan met de donkere winteravonden. Hallo zonlicht, terrasjes, avondwandelingen en … late museumbezoekjes, want de Brusselse Nocturnes komen er weer aan! Elke donderdagavond van 13 april tot en met 18 mei kan je terecht in de Brusselse musea voor knallers van expo’s, gegidste rondleidingen en een blik achter de schermen. De activiteiten gaan telkens door tussen 17 en 22 uur.

► Een ticket voor een museumbezoek tijdens de Nocturnes kost € 5, maar met je museumpas heb je gratis toegang tot de musea uit ons aanbod. Dat zijn er 19 van de 37. Zin om te gaan? Je hoeft geen online ticket te kopen. Toon gewoon je museumpas(-app) aan de balie van het museum en geniet van je avond.

Nog geen museumpas? Koop hem online of tijdens de Nocturnes in een van de deelnemende musea.

Een greep uit het programma: kies je favorieten

Pik jij de vernissage mee, kies je voor een workshop of ga je naar een onbekende parel? Het is niet evident om te kiezen uit het bruisende programma van de Nocturnes. Dit zijn de 19 musea die jij gratis bezoekt met je pas. Let op: kans op keuzestress!

DONDERDAG 13 APRIL

• Een feestelijke vernissage met een glaasje en concert in het MIMA. Pik ook de expo ‘Local Heroes’ mee, volg een boksinitiatie of maak een fietstocht.
  • Bewonder de art nouveau van Victor Horta in het Autrique-huis, volg een rondleiding en zak weg bij een concert
  • (Her)ontdek het Brusselse kanaal met de werken van Obolensky in La Fonderie. Volg er een tekenworkshop, maak een wandeling of luister naar de verhalen.
  • Verken het waternetwerk onder de Brusselse straten in het Riolenmuseum. Neem er deel aan verschillende workshops, zoals groenten kweken met de hulp van … vissen!

DONDERDAG 20 APRIL

• In La Wittockiana loodst een gids je door de expo ‘Design-A-Book’, over de prachtige kunst van boekontwerp en boekbinden.
  • Het Joods Museum van België trakteert je op twee tentoonstellingen tegelijk en zet daarbovenop nog prikkelende workshops op het programma.