Vlaggenlijn Industriemuseum © Corlazzzoli - Vlaggenlijn Industriemuseum Gent

De leukste cadeaus uit museumshops

2 december 2022

Maak plaats onder je kerstboom, want deze wil je (zelf) hebben!

Feestmenu’s worden vlijtig geschreven, de kerstballen worden van de zolder gehaald en … de cadeaustress slaat al een beetje toe. Geen zorgen, met een stop in een museumshop heb je meteen het perfecte cadeau gevonden. En het is dan nog cultureel verantwoord ook!

1) Een vlaggenlijn met recup-materiaal

Wist je dat de machines in het Industriemuseum van Gent nog altijd werken? Het bewijs vind je in de museumshop. Totebags, handdoeken, pennenzakken en ook een stoffen vlaggenlijn! Die wordt gefabriceerd uit alle overschotjes en gaat nog jaren vol feestjes mee. Geen zorgen, je kan ze ook wassen als ze per ongeluk in de champagneglazen gevallen zijn.

2) Een museumpas (in Limited Edition!)

De Madonna van Fouquet bewonderen in het KMSKA, reizen naar warmere oorden in het AfricaMuseum of wegdromen in de Plantentuin van Meise: met de museumpas schenk je meer dan 220 verrassende uitstappen naar onze Belgische musea. Vraag ernaar aan de balie van de deelnemende musea en je krijgt er meteen een cadeauverpakking bij!

Maak hem nog unieker: momenteel kan je ook twee Limited Editions bemachtigen!

Beetje haast? Je kan de museumpas ook gemakkelijk online bestellen in de vorm van een cadeaubon. Tover hem om tot een uniek pakje met onze vier inpak-tips!

© Links: Limited Edition-museumpas Miró | Rechts: Limited Edition-museumpas van der Goes

3) Een zakagenda met Kuifje

Een subtiele boodschap voor die vriend(in) die al-tijd te laat is of het droomcadeau voor de planner van je bende: een zakagenda. In het Hergé Museum in Louvain-La-Neuve vind je ze allemaal in Kuifje-thema. Tip: vul alvast enkele data in met toffe uitstappen om samen te doen. Zo geef je niet alleen iets fysiek, maar ook tijd met elkaar.